Ο πρόεδρος της Κρατικής Ορχήστρας  Θεσσαλονίκης μιλάει για το όραμα του, τις επικείμενες συναυλίες καθώς και τη σπουδαιότητα η ΚΟΘ να αποκτήσει τη δική της στέγη.

Της Σοφίας Αποστολίδου

Η συνάντηση με τον Στάθη Γεωργιάδη έγινε με θέα τη θάλασσα και το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, έναν χώρο συνυφασμένο με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, καθώς  οι περισσότεροι από εμάς έχουμε ζήσει μαγικές μουσικές στιγμές με τις μελωδίες της ΚΟΘ. Η συζήτηση με τον πρόεδρο της ΚΟΘ έμοιαζε με μια καλά εκτελεσμένη μουσική, καθώς την χαρακτήριζε η ευγένεια, η αρμονία και το όραμα που χαρακτηρίζουν το Στάθη Γεωργιάδη. Ο πρόεδρος της ΚΟΘ μοιράστηκε με τη Vwoman τις νέες δράσεις που ετοιμάζεται να μας προσφέρει η αγαπημένη ορχήστρα της πόλης μας  και το όραμά του για να αποκτήσει η ΚΟΘ τη στέγη που της αξίζει δημιουργώντας ένα τοπόσημο για τη Θεσσαλονίκη.

Θα ήθελα αρχικά να σας γυρίσω πίσω στον χρόνο και να σας ρωτήσω ποιος ήταν ο λόγος που επιλέξατε την Πολυτεχνική Σχολή και το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ως αντικείμενο των σπουδών σας;

Ως χαρακτήρας ήμουν πάντοτε θετικός. Οπότε ήταν δεδομένο ότι θα επέλεγα κάποια από τις  θετικές επιστήμες ως αντικείμενο των σπουδών μου. Στην επιλογή του συγκεκριμένου τμήματος προφανώς συνετέλεσε και το γεγονός ότι ήταν και ο πατέρας μου πολιτικός μηχανικός. Και  παρόλο που τον έχασα πολύ μικρός, ήταν το έναυσμα για να ακολουθήσω τη συγκεκριμένη κατεύθυνση και είναι κάτι που δε νομίζω ότι το μετάνιωσα. Απλά κάποιες φορές σκέφτομαι ότι ίσως θα έπρεπε να έχω συνεχίσει τις σπουδές μου στο εξωτερικό, όπου είχα μεταβεί για μεταπτυχιακά. Αλλά ξέρετε καμιά φορά εμείς οι Έλληνες έχουμε και μία πολύ συναισθηματική πλευρά του εαυτού μας. Έτσι επειδή η μητέρα μου ήταν μόνη και χήρα, αυτό συνετέλεσε στο να γυρίσω πίσω στην Ελλάδα. Όμως δόξα τω Θεώ είμαι ευχαριστημένος από την πορεία μου.

Και κάποια στιγμή στα σχέδιά σας απεικονίζεται και η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. Τι ήταν αυτό που έκανε έναν πολιτικό μηχανικό να ασχοληθεί ενεργά με την Κ.Ο.Θ.;

Είμαι από εκείνους τους ανθρώπους που πιστεύω και υποστηρίζω ένθερμα ότι ένα μέρος της ενέργειας μας πρέπει να διοχετεύεται στα κοινά. Νομίζω ότι γενικά η κοινωνία μας θα είχε μεγάλο κέρδος αν γινόταν αυτό. Η ίδια μας η mentalité, η ίδια μας η προσέγγιση και κατά επέκταση η κοινωνία θα ήταν πολύ καλύτερη. Έτσι έχω ασχοληθεί και με άλλους οργανισμούς. Υπήρξα πρόεδρος στη Χ.Α.Ν.Θ. Ασχολούμαι εθελοντικά με το κολέγιο «ΑΝΑΤΟΛΙΑ» που είναι και το σχολείο από το οποίο αποφοίτησα. Και κάποια στιγμή ήρθε η πολύ τιμητική πρόταση της κυρίας Μενδώνη για τη συγκεκριμένη θέση, την οποία και με μεγάλη ευχαρίστηση αποδέχτηκα, αφού μου εξήγησε ποιες θα είναι οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντά μου. Και την αποδέχτηκα γιατί  είναι μια θέση που έχει να κάνει με τη μουσική, παρόλο που πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι είναι μια διοικητική θέση, αλλά έχει  να κάνει με τη μουσική. Και η μουσική είναι κάτι που αγαπώ από το σπίτι μου, ως παιδί. Και η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης είναι ένας οργανισμός του οποίου τις συναυλίες παρακολουθώ από νέος. Τότε παρακολουθούσα τις  «συναυλίες της Δευτέρας», καθώς κάθε Δευτέρα έπαιζε η Κ.Ο.Θ. Έχω παρακολουθήσει πολύ κλασσική μουσική και στο εξωτερικό. Είναι κάτι που μου αρέσει. Οπότε ήταν μια πρόταση που αποδέχτηκα με ευχαρίστηση και δεν το μετάνιωσα. Έχω αγαπήσει αυτά που κάνω, τα οποία και ενδιαφέροντα τα θεωρώ και είναι ένα κομμάτι της ζωής μου το οποίο με γεμίζει.

Τι αγαπάτε, λοιπόν περισσότερο στην Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης;

Πρώτα πρώτα αυτή κάθε αυτήν τη μουσική. Το άκουσμα. Η πληρότητα που προσφέρει μια καλά εκτελεσμένη μουσική είναι κάτι που με ενθουσιάζει. Πέραν αυτού όμως με  ενθουσιάζει και η παραγωγική διαδικασία. Δηλαδή οι ενέργειες που κάνουμε για να μπορέσουμε να οργανώσουμε μια συναυλία. Οι καλλιτέχνες με τους οποίους πρέπει να μιλήσουμε.  Τα κομμάτια που θα παίξουμε. Και όλα αυτά με τέτοιο τρόπο ώστε να δοθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για το κοινό.

Από όλα όσα μου περιγράψατε μπορώ να αντιληφθώ ότι οι  γνώσεις ενός μηχανικού είναι όχι μόνο χρήσιμες, αλλά και καθοριστικές, καθώς ένας μηχανικός γνωρίζει ακριβώς πώς να οργανώσει, να δομήσει και να στήσει σωστά ένα έργο, που στην προκειμένη περίπτωση είναι οι δράσεις και το πρόγραμμα της Κ.Ο.Θ.

Αν οι συνεργάτες μου και ο κόσμος θεωρούν ότι έχω τη δυνατότητα να βοηθήσω, αυτό με γεμίζει χαρά. Προσωπικά κάνω αυτό που μπορώ και έχω μάθει να κάνω καλύτερα. Και αυτό είναι το management και η οργάνωση, που ως μηχανικός γνωρίζω. Ομολογώ ότι μέχρι τώρα οι προσλήψεις που έχω είναι θετικές. Βέβαια, αυτό είναι καλύτερα να το πουν οι άλλοι. Ωστόσο εκείνο που μπορώ να αναφέρω εγώ, είναι ότι είναι θετικές με την έννοια ότι έχω καλές σχέσεις με όλους όσοι συμμετέχουν στην όλη αυτή διαδικασία. Είτε πρόκειται για την καλλιτεχνική διεύθυνση και ειδικά την κυρία Τσόκανου, με την οποία έχουμε άριστες σχέσεις. Είτε για το διοικητικό προσωπικό της Ορχήστρας, την κυρία Γκαρίπη, την αναπληρώτρια Γενική Διευθύντρια. Αλλά και με όλα τα στελέχη και τους περισσότερους μουσικούς με τους οποίους έχουμε εξαιρετικές σχέσεις. Μάλιστα αυτό είναι κάτι για το οποίο πήραμε και τα εύσημα και από το Υπουργείο, αλλά και από την ίδια την Υπουργό και τον Υφυπουργό. Για το ότι η σημερινή  διοίκηση έχει εξαιρετικές σχέσεις  και συνεργασία με το Συμβούλιο των Μουσικών. Και αυτό είναι κάτι που  βοηθάει πολύ στο αποτέλεσμα.

Θα αδράξω της ευκαιρίας από τα σχόλια τα οποία μου αναφέρατε και θα σταθώ στα σχόλια των μικρών παιδιών για την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, τα οποία είναι πραγματικά διθυραμβικά. Η Κ.Ο.Θ. αντιμετώπισε την πανδημία ως μια μεγάλη ευκαιρία να πραγματοποιήσει ένα άνοιγμα και προς τα μικρά παιδιά, τα σχόλια των οποίων είναι γεμάτα ενθουσιασμό. Έχετε ξεχωρίσει κάποιο από αυτά;

Η Κρατική Ορχήστρα είχε πάντα εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά. Τα προγράμματα αυτά γινόντουσαν ζωντανά και γέμιζε το μικρό αυτό αμφιθέατρο που έχουμε στη Λεωφόρο Νίκης και είναι ο χώρος δοκιμών μας, ή διάφοροι άλλοι χώροι που κατά καιρούς χρησιμοποιήσαμε όπως η αίθουσα τελετών του Α.Π.Θ. Αλλά η πανδημία μας έδωσε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε να νέα μέσα και μέσω του Livestreaming να βγούμε σε ζωντανή σύνδεση σε πάρα πολλά σχολεία. Φτάσαμε έτσι στο σημείο να συνδεθούμε με 65.000 παιδιά συνολικά. Να σας πω ότι σε μία και μόνο εκδήλωση είχαμε συμμετοχή 25.000 παιδιών. Τα σχόλια ήταν πραγματικά ενθουσιώδη. Υπήρχαν παιδάκια και μικρής ηλικίας που μας ρωτούσαν: «Πότε θα το ξανακάνετε για να έρθουμε να το παρακολουθήσουμε». Είναι μια εμπειρία που και μας χαροποίησε και  μας ενθουσίασε, αλλά παράλληλα μέσα από αυτήν πήραμε τα διδάγματα ότι δεν θα σταματήσουμε τα live streaming για να μπορούν να τα παρακολουθούν και παιδιά από διάφορα σημεία της χώρας. Επομένως τα εκπαιδευτικά προγράμματα θα γίνονται ζωντανά, αλλά παράλληλα θα μπορούμε να τα προσφέρουμε σε live streaming.

Μέσω της χρήσης του live streaming ετοιμάζετε δράσεις που θα επεκταθούν και στην ευρύτερη περιφέρεια;

Είναι μέσα από τους καταστατικούς σκοπούς της Ορχήστρας αυτός. Στο παρελθόν η ΚΟΘ το έχει κάνει πολλές φορές και θα συνεχίσει να το κάνει. Είτε μέσω της συμμετοχής της σε φεστιβάλ σε άλλες πόλεις της Ελλάδας. Είτε με συναυλίες  που διοργανώνει με άλλους φορείς. Για φέτος είναι προγραμματισμένη η συμμετοχή σε φεστιβάλ στην Κέρκυρα, και στην Κοζάνη και επίσης συνεργασίες με τον δήμο Συκεών. Φυσικά με το Δήμο Θεσσαλονίκης. Επίσης μία φορά το χρόνο πηγαίνουμε στο Ηρώδειο, στο Φεστιβάλ Αθηνών. Και τελευταία φυσικά είχαμε τη πολύ τιμητική συμμετοχή στο Φεστιβάλ του Sani. Ήτανε με τον Andrea Bocelli, τον διεθνούς φήμης αυτό καλλιτέχνη. Ήταν μια εξαιρετικά τιμητική πρόσκληση και η Ορχήστρα στάθηκε εξαιρετικά δίπλα σε αυτόν τον παγκοσμίου φήμης καλλιτέχνη.

H ΚΟΘ με τον Andrea Bocelli στο Sani

Εκτός από τη μαγική συναυλία με τον Andrea Bocelli, η σεζόν για την ΚΟΘ ξεκίνησε με μία άκρως συγκινητική συναυλία. Με ένα αφιέρωμα στη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή, η οποία έλαβε χώρα στην πλατεία Αριστοτέλους. Ποια είναι τα συναισθήματα που βιώσατε σε συνέχεια της συγκεκριμένης βραδιάς;

Ήτανε πράγματι μία συναυλία η οποία με τα έργα που εκτελέστηκαν, το συμβολισμό που δίνει ο χώρος που πραγματοποιήθηκε- η πλατεία Αριστοτέλους είναι η κεντρική πλατεία της πόλης μας- και τη συμμετοχή του κόσμου, μας γέμισε συγκίνηση. Εκτελέστηκαν έργα Ελλήνων  αλλά και ξένων καλλιτεχνών. Μάλιστα εκτελέστηκαν και έργα του κυρίου Κωνσταντινίδη, ο οποίος έχει ρίζες από εκεί: είναι Σμυρνιός. Η συναυλία έκλεισε με τον «Ζορμπά» του Μίκη Θεοδωράκη, σε μία διασκευή για φλάουτο που ενθουσίασε το κοινό. Ήταν μια συναυλία πάνω σε ένα θέμα που αγγίζει σχεδόν όλον τον Ελληνισμό. Είναι η μαύρη σελίδα του Ελληνισμού αυτή. Στο πλαίσιο της συμπλήρωσης των 100 χρόνων, προγραμματίζουμε και ακόμα μία εμβληματική συναυλία, την οποία ορίσαμε σε μία συμβολική ημερομηνία: στις 27 Οκτωβρίου, που είναι το τριήμερο της Εθνικής Εορτής και της απελευθέρωσης της Θεσσαλονίκης, και είναι το  μεγαλειώδες έργο του Μίκη Θεοδωράκη «Άξιον Εστί» το οποίο θα έχει πολύ σημαντικούς συντελεστές. Τον ρόλο του  λαϊκού τραγουδιστή θα έχει ο Κώστας Μακεδόνας. Είναι ο τρόπος με τον οποίο θα αποτίνουμε φόρο τιμής στα θύματα της Μικρασιατικής καταστροφής.

Εκτός από τη συγκεκριμένη συναυλία, τι άλλο έχει προγραμματιστεί από την ΚΟΘ στο πλαίσιο των εορτασμών των Δημητρίων;

Στο πλαίσιο του εορτασμού των  Δημήτριων έχει προγραμματιστεί μία  άλλη, πολύ σημαντική συναυλία. Στην πόλη μας θα βρεθεί και θα  διευθύνει δικά του έργα, ο κορυφαίος Γάλλος συνθέτης Alexandre Desplat, που είναι γνωστός για την κινηματογραφική μουσική που έχει συνθέσει, καθώς έχει βραβευτεί με δύο Όσκαρ. Η συναυλία πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Δήμο Θεσσαλονίκης. Μάλιστα είναι επιλογή του Δημάρχου, ο οποίος είχε προσωπική επικοινωνία με τον καλλιτέχνη και του ζήτησε να έρθει.

Θέλετε να μοιραστείτε μαζί μας μερικές ακόμα από τις όμορφες  καλλιτεχνικές στιγμές που ετοιμάζεται να μας χαρίσει η Κ.Ο.Θ.;

Προσπαθούμε να έχουμε ψηλά τον πήχη του καλλιτεχνικού μας προγράμματος με τα περιορισμένα οικονομικά μέσα που διαθέτουμε. Θεωρούμε ότι το πρόγραμμα του δευτέρου τριμήνου, το οποίο έχει αναρτηθεί και δόθηκε στη δημοσιότητα πρόσφατα, είναι φιλόδοξο και  θα είναι επιτυχημένο. Θα συμμετέχουν σε αυτό καλλιτέχνες διεθνούς ακτινοβολίας. Για να αναφέρω ενδεικτικά μερικά ονόματα:  Την περασμένη Παρασκευή η διεθνούς φήμης Αλεξία Βουλγαρίδου  ερμήνευσε Gala όπερας, στο πλαίσιο του αφιερώματος στη Μαρία Κάλλας που διοργανώνεται κάθε χρόνο. Και εν συνεχεία η Κ.Ο.Θ. θα βρεθεί στην Κέρκυρα. Ενώ στις 2 Οκτωβρίου θα πραγματοποιηθεί μια συναυλία αφιερωμένη στον καλλιτεχνικό διευθυντή , επί 3 θητείες της Κ.Ο.Θ. και πολύ αγαπητό μουσικό στην πόλη, Κάρολο Τρικολίδη. Μάλιστα την ορχήστρα θα διευθύνουν οι μαέστροι Χάρης Ηλιάδης και Βλαδίμηρος Συμεωνίδης που υπήρξαν μαθητές του. Στη συνέχεια θα πάμε στην Κοζάνη για να συμμετέχουμε σε φεστιβάλ του Δήμου Κοζάνης. Και στις 25 Νοεμβρίου θα φιλοξενήσουμε την Alena Baeva. Και θα καταλήξουμε στις μόνιμες συνεργασίες μας, δηλαδή στη Χριστουγεννιάτικη συναυλία της Χ.Α.Ν.Θ. που φέτος επιστρέφει στο φυσικό της χώρο, στο αθλητικό κέντρο «Μίμης Τσικίνας». Και φυσικά την Πρωτοχρονιάτικη συναυλία που είναι πάντα σημαντικό γεγονός για το κοινό της Θεσσαλονίκης. Φέτος θα παρουσιαστεί το αγαπημένο έργο του Carl Orff: Carmina Burana. Και ελπίζω ότι και φέτος το κοινό θα γεμίσει το Μέγαρο Μουσικής.

Θα υπάρξουν και κάποια εξειδικευμένα προγράμματα που θα αφορούν στα παιδιά;

Ετοιμάζουμε προγράμματα για τα παιδιά σε συνεργασία με τον δήμο Συκεών, όπου ο πιο ενθουσιώδης υποστηρικτής της δράσης είναι ο ίδιος ο δήμαρχος, ο κύριος Δανιηλίδης. Ετοιμάζουμε και προγράμματα τις Κυριακές  με δωρεάν συναυλίες για παιδιά, τις οποίες ελπίζουμε να μπορούμε να τις μεταφέρουμε και ηλεκτρονικά για να μπορέσουν να τις παρακολουθήσουν όσον το δυνατόν περισσότερα παιδιά, όπου και αν βρίσκονται.

Το όραμά σας για την ΚΟΘ είναι πραγματικά εντυπωσιακό. Φαντάζομαι όμως ότι η διοίκηση ενός τόσο σημαντικού οργανισμού ενέχει και προκλήσεις που καλείστε να αντιμετωπίσετε.

Η Κ.Ο.Θ. έχει να αντιμετωπίσει κάποια ζητήματα που δεν είναι σημερινά. Βεβαίως ζητήματα και προβλήματα ανακύπτουν πάντα όταν έχουμε να κάνουμε με έναν ζωντανό οργανισμό. Ένα σημαντικό ζήτημα είναι το οικονομικό. Αυτό ίσως δε φαντάζει περίεργο γιατί όλοι οι οργανισμοί για το οικονομικό θα μιλήσουν. Η Κρατική Ορχήστρα σε έναν μεγάλο βαθμό ζει από την κρατική επιχορήγηση. Τα τελευταία χρόνια λόγω της πανδημίας στερήθηκε τα έσοδα από τα εισιτήρια και ως εκ τούτου στηρίχτηκε αποκλειστικά στην κρατική επιχορήγηση. Από το 2012 και τα χρόνια της οικονομικής κρίσης έχει μειωθεί πάρα πολύ και πλέον ανέρχεται στο 1/3 του ποσού. Επομένως θα πρέπει με πάρα πολύ περιορισμένα μέσα να προσφέρουμε στο κοινό αυτό που περιμένει, υψηλού επιπέδου καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Ωστόσο στα χρόνια που είμαι στη διοίκηση το Υπουργείο  κατανοεί το πρόβλημα αυτό και προσπαθεί με έκτακτες επιχορηγήσεις να μας βοηθήσει όποτε αυτό είναι εφικτό. Γιατί και τα οικονομικά του κράτους έχουν ένα όριο. Ελπίζω να συμβεί αυτό και φέτος. Εκείνο που είναι  στα θετικά της παρούσας διοίκησης είναι ότι παρόλες τις δύσκολες συνθήκες που υπήρξαν λόγω της πανδημίας δεν έχει δημιουργηθεί έλλειμα. Προσπαθούμε να κινούμαστε εντός των ορίων. Η έλλειψη μόνιμης στέγης και η χρήση μισθωμένου ακινήτου υποχρεώνει την ΚΟΘ να δαπανά σημαντικό τμήμα της κρατικής επιχορήγησης από την οποία ουσιαστικά ζει, σε ενοίκια και σχετικές δαπάνες όπως μεταφορές μουσικών οργάνων προς και από τους χώρους των συναυλιών. Αποτέλεσμα των ανωτέρω είναι να απομένουν περιορισμένοι πόροι για τον καλλιτεχνικό προγραμματισμό. Η συνδρομή της πολιτείας λοιπόν με την μορφή έκτακτων επιχορηγήσεων είναι απαραίτητη ώστε να διατηρείται σε ψηλό καλλιτεχνικό επίπεδο η δραστηριότητα της ορχήστρας

Επομένως, το πιο σημαντικό ζήτημα που ταλανίζει την ορχήστρα εδώ και πολλά χρόνια είναι το πρόβλημα της στέγης. Η ΚΟΘ είναι ίσως ο μοναδικός μεγάλος καλλιτεχνικός οργανισμός της χώρας που είναι ανέστιος. Η ορχήστρα για τις δοκιμές της φιλοξενείται στον γνωστό παλιό κινηματογράφο «Παλλάς» στην οδό Λεωφόρο Νίκης, ο  οποίος παρόλο που είναι χώρος μισθωμένος, το δημόσιο έχει ξοδέψει αρκετά χρήματα για την κατασκευή του, χωρίς να αποτελεί τη βέλτιστη λύση. Ο χώρος έχει πολλά προβλήματα τεχνικά. Ίσως επειδή είναι παλιό το κτήριο, που βρίσκεται πολύ κοντά η θάλασσα, ο υπόγειος ορίζοντας του  είναι ψηλά, με αποτέλεσμα να υπάρχουν συχνά προβλήματα με πλημμύρες.  Αυτός ήταν και ο λόγος που αναγκαστήκαμε να μεταφέρουμε την τελευταία συνέντευξη τύπου στο Μέγαρο Μουσικής. Και ευχαριστούμε πολύ το Μέγαρο και τη Διοίκηση του και προσωπικά τον κύριο Γάκη για τη διευκόλυνση που μας παρέχουν. Κομμάτι των  Διοικητικών μας υπηρεσιών στεγάζεται στη Μονή Λαζαριστών, το οποίο επίσης αποτελεί ένα πρόβλημα δεδομένου ότι δεν είναι μαζί όλα τα στελέχη ώστε να μπορούν να εργάζονται απρόσκοπτα. Αλλά όπως και να έχει η ορχήστρα χρειάζεται έναν χώρο δοκιμών ο οποίος να ανταποκρίνεται στο επίπεδό της. Είναι ευχάριστη συγκυρία ότι το πρόβλημα αυτό το ενστερνίζεται το υπουργείο το οποίο έχει δηλώσει ευθαρσώς το πρόβλημα αυτό να το λύσει.  Η μέθοδος λοιπόν που έχει επιλεγεί, είναι ότι μας  αναθέτει να βρούμε εμείς μία τεχνική εταιρεία, η οποία να μπορέσει να πραγματοποιήσει μια οικονομοτεχνική μελέτη, η οποία θα διερευνήσει το αν υπάρχουν πιθανοί χώροι για τη μεταστέγαση της Ορχήστρας στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και τι επιπτώσεις θα έχει η μεταστέγαση αυτή στη λειτουργία των δύο αυτών οργανισμών και πόσο θα επιβαρύνει η μεταστέγαση αυτή το δημόσιο. Γιατί το δημόσιο στην ουσία μέσω της ΚΟΘ πληρώνει ενοίκια στη Λεωφόρο Νίκης, μεταφορές στον χώρο του Μεγάρου. Και από την άλλη η κατάληψη αυτού  του χώρου υπάρχει περίπτωση να στερεί το Μέγαρο από κάποια έσοδα. Επομένως θα πρέπει να γίνει η αριθμητική. Να βρεθεί αν υπάρχει η δυνατότητα να μεταστεγαστεί εκεί η Κρατική Ορχήστρα, πράγμα που δεν σας κρύβω ότι είναι διακαής πόθος. Η μελέτη μέσα στον Σεπτέμβριο θα μας δώσει τα πορίσματα της και μετά είναι θέμα του Υπουργείου να λάβει την τελική απόφαση.

Στη συνείδηση των περισσοτέρων  η Κρατική Ορχήστρα είναι συνυφασμένη με το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Μας έχει χαρίσει υπέροχες μουσικές στιγμές εκεί. Επομένως είναι ο χώρος που θα της ταίριαζε.

Παρόλο που μπορεί να υπάρχουν και αντίθετες απόψεις και εγώ έτσι πιστεύω. Θεωρώ ότι κάθε τέτοιο Μέγαρο Μουσικής ανά τον κόσμο έχει μία δική του ορχήστρα. Η ΚΟΘ είναι ένα από τα διαμάντια του μουσικού χώρου στην Ελλάδα και η μετεγκατάστασή της στο Μέγαρο θα δημιουργούσε ένα τοπόσημο για τη Θεσσαλονίκη. Θα ήταν κάτι πολύ σημαντικό. Ελπίζω και να γίνει κάποια στιγμή.

INFO: 

Διαβάστε περισσότερα για όλες τις προσεχείς συναυλίες της Κ.Ο.Θ. και προμηθευτείτε τα εισιτήρια σας  ΕΔΩ

 

O Alexandre Desplat με την Κ.Ο.Θ. στο πλαίσιο των Δημητρίων 20/10/2022 21:00 στην Αίθουσα Φίλων της Μουσικής – Ο.Μ.Μ.Θ.
Άξιον Εστί 27/10/2022 21:00 Αίθουσα Φίλων της Μουσικής – Ο.Μ.Μ.Θ.