O Κωνσταντίνος Τίκης, διευθυντής του «Kapani project» και οι καλλιτέχνες που θα συμμετάσχουν στη μεγάλη αυτή γιορτή, μιλούν για το project που υπόσχεται να αλλάξει τις μέρες στην πόλη μας.

Της Σοφίας Αποστολίδου

Ένα τοπόσημο της Θεσσαλονίκης παίρνει νέα πνοή. Το ιστορικό Καπάνι, ή αγορά Βλάλη αν προτιμάτε, μετατρέπεται για δύο ημέρες, το Σάββατο 1 και την Κυριακή 2 Οκτωβρίου, στο απόλυτο σημείο συνάντησης καλλιτεχνών από διάφορa ρεύματα και είδη τέχνης με κοινό παρονομαστή όμως την επιθυμία τους να δημιουργήσουν νέες αναμνήσεις σε όλους όσους βρεθούν στην ιστορική αγορά της Θεσσαλονίκης.

Ο Κωνσταντίνος Τίκης είναι ο διευθυντής του  Kapani project & Musicshowcase of Greece, Founder της εταιρείας ARKTIK, μίλησε στη Vwoman για τη γέννηση του «KapaniProject» , τη μαγεία του χώρου και τον τρόπο με τον οποίο η ιστορία της Θεσσαλονίκης θα μετουσιωθεί σε νέες εμπειρίες.

Φέτος το «Kapani Project»,  μετά από 2 χρόνια απουσίας, επιστρέφει και πάλι.  Θέλω να σας γυρίσω 7 χρόνια πριν και να ρωτήσω ποιο ήταν το έναυσμα για τη γέννηση του «Kapani project»;

Το kapani project είναι ένα σχήμα που θέλει να εντάξει και πάλι την αρχαιότερη αγορά της πόλης στον πολιτιστικό και κοινωνικό ιστό της. Είναι μια γιορτή που υπόσχεται να αλλάξει τη ρουτίνα μέσα από την κίνηση, την έκφραση, τον λόγο και την μουσική. Σίγουρα για τον επισκέπτη είναι μία δράση που προσπαθεί – άλλοτε απλά και αυθεντικά άλλοτε αιχμηρά και εμφαντικά – να μιλήσει στην ψυχή και το νου. Η μαγεία του χώρου είναι συγκλονιστική, είναι πραγματικά αστικός ο χώρος κι ενώ φαντάζει δύσκολο και περίπλοκο τελικά δεν είναι και τόσο. Υπάρχουν σίγουρα κάποια θέματα χωροταξικά, αλλά με την καλή θέληση όλων και ειδικότερα των επαγγελματιών τα ξεπερνάμε. Σε αυτό συνέβαλε και το εξαιρετικό κλίμα και ο ενθουσιασμός που διακατέχει όλους τους εμπλεκόμενους με το πρότζεκτ.

Το «Kapani Project» θα μας συστήσει ξανά το Καπάνι ως έναν τόπο που το παλιό συναντά το νέο. Τι είναι εκείνο που δεν γνωρίζαμε και  θα ανακαλύψουμε για το Καπάνι μέσα από το «Kapani Project»;

Όντως η βασική ιδέα είναι ότι το παλιό συναντά το νέο και ειδικά τώρα που οι εξελίξεις τρέχουν με τρομερά γρήγορους ρυθμούς… το παλιό για πρώτη φορά φαίνεται να ξεμακραίνει έντονα και απότομα από το νέο. Βασικός στόχος λοιπόν είναι να διατηρήσουμε ένα διάφανο συνδετικό ιστό, ώστε το καινούργιο να προκύπτει μέσα από μία φυσική εξέλιξη που να μπορεί να προβληθεί ακόμη και σε έναν χώρο τόσο παλιό και με τόσο βαριά παράδοση. θέλουμε οι παλιοί και οι νέοι να νιώθουν εξίσου άνετα και να βρίσκουν αμφότεροι κοινά σημεία ενδιαφέροντος μέσα από τις βόλτες τους τις διάφορες δράσεις που θα εκτυλίσσονται στα σοκάκια της Αγοράς. Η ιδέα λοιπόν παραμένει ίδια όμως φροντίσαμε να φιλοξενήσουμε ένα ευρύ φάσμα καλλιτεχνών -νέων και ήδη καταξιωμένων- που υπηρετούν το παρόν, αλλά σέβονται και το παρελθόν μέσα από την τέχνη τους.

Στο φετινό 5ο « Kapani Project», που  έρχεται στις 1 & 2 Οκτωβρίου, τα στενά στο Καπάνι θα γεμίσουνε και πάλι  με καλλιτέχνες, μουσικές, θεατρικές παραστάσεις, δρώμενα, dj sets και μαγειρικές. Και κάπως έτσι η ιστορία της Θεσσαλονίκης θα συναντήσει τη δημιουργία. Ποια θα θέλατε να είναι η πιο έντονη μνήμη που θα αποκτήσουν από το «Kapani Project» όλοι όσοι το επισκεφτούν;

Οι μνήμες ή αλλιώς οι αναμνήσεις αφορούν το αποτέλεσμα ορισμένων συστατικών όπως είναι οι εικόνες, οι ήχοι, τα αρώματα και οι γεύσεις που κάποιοι έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν ταυτόχρονα, είτε είναι γνωστοί, είτε είναι άγνωστοι. Στο Kapani Project προσθέσαμε όλα αυτά τα συστατικά μαζί και αναμένουμε μία έκρηξη αισθήσεων που μοιραία θα μας οδηγήσουν σε αξέχαστες αναμνήσεις.

Και στο φετινό «Kapani Project» θα υπάρχει έντονο το στοιχείο του street food από την ομάδα Nomade et Sauvage και το Tonino pizzeria. Ποια είναι η γεύση που θα δώσουν στο φετινό «kapani project»;

Η Αγορά Καπάνι διατηρεί και προσφέρει καθημερινά μία πληθώρα από γεύσεις στα πανέμορφα παραδοσιακά μεζεδοπωλεία που βρίσκει κανείς τοποθετημένα σε κάθε γωνιά και τα οποία εννοείται αναμένουν με χαρά να μας φιλοξενήσουν καθ’ όλη τη διάρκεια των εκδηλώσεων. Οι δύο επιπλέον ομάδες προστέθηκαν ακριβώς για να υπάρξει η σύνδεση του παλιού με το νέο που προαναφέραμε, πάντα με βασικό συστατικό την παράδοση σε αυτό που πρεσβεύουν και τη μοναδική γευστική εμπειρία.

Ένας από τους στόχους που έχετε θέσει για το «kapani project» είναι να ανακαλύψουμε μικρές, ξεχωριστές στιγμές μέσα στο αστικό περιβάλλον. Ποια είναι τα όνειρα σας για αυτό τον θεσμό;

Το Kapani Project είναι μία πρωτοβουλία που ξεκίνησε σαν όνειρο και όμως μετά από επτά χρόνια παραμένει θεσμός στο ίδιο μέρος με τρομερή απήχηση και εξέλιξη. Αφορά μία ομάδα ανθρώπων που απλά επιζητούν τη ζωντάνια, την τέχνη, τις γεμάτες αγορές από κόσμο που δρα και διασκεδάζει ταυτόχρονα. Αφορά επίσης σίγουρα ένα βήμα για νέους καλλιτέχνες που αποκτούν εμπειρία, χτίζοντας ταυτόχρονα και το δικό τους όνειρο. Από την άλλη, η επιλογή του χώρου έχει να κάνει με την επιθυμία να ξαναβρούν την παλιά τους πνοή μέρη με βαριά ιστορία. Αβίαστα λοιπόν αυτός ο θεσμός θα μπορούσε να ταξιδέψει και να αναβιώσει πολλά σημεία παράδοσης και ιστορίας που παραμένουν σιωπηρά ανά τα χρόνια και εξυπηρετούν πλέον συγκεκριμένο σκοπό, καθώς χάνουν σταδιακά την αξία και την αίγλη τους.

Τα stages του Kapani Project θα τα συναντήσετε στις οδούς Σπανδώνη και Βλάλη, και είναι αυτά που θα μας χαρίσουν μια μουσική εμπειρία διαφορετική, ανάλαφρη, ξέγνοιαστη, αστική, δοτική, ελεύθερη, ατίθαση και πάνω απ’ όλα γεμάτη κέφι και χαμόγελα. Γιατί είναι η μουσική που μας φέρνει πιο κοντά, που μας ξεσηκώνει, που μας δείχνει άλλους δρόμους, που μας κάνει αισιόδοξους, ανθρώπινους, χαρούμενους.

Οι καλλιτέχνες που θα συμμετέχουν στο «Καπάνι Project» μίλησαν με τη Vwoman και μοιράστηκαν τον ενθουσιασμό και την ανυπομονησία τους για να δημιουργήσουν στους ανθρώπους της Θεσσαλονίκης νέες αναμνήσεις, σε ένα από τα πιο ιστορικά σημεία της πόλης.

Οι Reggetiko Project είναι ένα μουσικό σχήμα με έδρα τη Θεσσαλονίκη που δημιουργεί εφήμερα μουσικά ψηφιδωτά με αρχαία και σύγχρονα όργανα. Ξεκινώντας το μουσικό του ταξίδι το 2012, το συγκρότημα ερμηνεύει πρωτότυπες συνθέσεις που συνδυάζουν folk, jazz και αρχαίους ήχους από την ανατολή και τη δυτική Μεσόγειο, που θα ανοίξει το πρόγραμμα του  Kapani Project στην οδό Κυδωνιάτου. Η μπάντα μίλησε στη Vwoman για το μουσικό αποτύπωμα του Kapani Project.

Το Σάββατο 1 Οκτωβρίου θα «ανοίξετε» το πρόγραμμα του Kapani Project στην Κυδωνιάτου, στις 18:15 και θα σας απολαύσουμε σε μελωδίες που αφηγούνται ταξίδια ανάμεσα σε ένα σταυροδρόμι διαφορετικών πολιτισμών συνυφασμένων στο χρόνο. Τι μουσικό αποτύπωμα θα θέλατε να αφήσει στο χρόνο το Kapani Project;

Η Θεσσαλονίκη και το ιστορικό της κέντρο αποτελούν εδώ και αιώνες σημείο συνάντησης πολυπολιτισμικό και πολύχρωμο. Όπως μπλέκει η ανατολή και η δύση στις μυρωδιές της αγοράς, έτσι αποτυπώνεται και μουσικά/καλλιτεχνικά το αποτύπωμα της μουσικής μας (ένα αμάλγαμα folk και ethno jazz πρωτότυπων συνθέσεων), και τέτοιο θα θέλαμε να είναι και το αποτύπωμα του Kapani Project στο χρόνο.

H πολυμορφία είναι εκείνη που χαρακτηρίζει τη μορφή και του φετινού Kapani Project. Καλλιτέχνες από διάφορα και διαφορετικά είδη τέχνης ενώνουν τις δυνάμεις τους και δημιουργούν ένα συναρπαστικό μωσαϊκό δυνατών στιγμών. Από τη μεγάλη αυτή γιορτή δεν θα μπορούσε να απουσιάζει το Σύγχρονο  Ωδείο Θεσσαλονίκης, που θα γεμίσει την αγορά της πόλης με Jazz μελωδίες.

O Λάκης Τζήμκας, υπό την επιμέλεια του οποίου -τα τρία εργαστήρια του Σύγχρονου Ωδείου Θεσσαλονίκης,  θα παρουσιάζουν τη δουλειά τους στο Kapani Project- μοιράζεται  με τη Vwoman τον τρόπο με τον οποίο η Jazz μουσική θα παντρέψει την ιστορία με το σήμερα της Θεσσαλονίκης.

Την Κυριακή 2 Οκτωβρίου το Live stage της Κυδωνιάτου θα πλημμυρίσει με jazz μελωδίες. Πως επιλέξατε τις μελωδίες που θα ακούσουμε στο stage και με ποιόν τρόπο τα jazz αυτά ακούσματα θα αναδείξουν το πάντρεμα που γίνεται ανάμεσα στη μνήμη και στη δημιουργία στο πλαίσιο του Kapani Project;

Είναι κάτι που ταιριάζει με το project, μιας και η jazz έχει και αυτή τη δική της ιστορία. Όσο αφορά το δημιουργικό κομμάτι, ο αυτοσχεδιασμός και η συνεργασία των μουσικών κατά τη διάρκεια των αυτοσχεδιασμών, είναι η βάση της μουσικής. Το jazz εργαστήρι κλείνει μία δεκαετία στο Σύγχρονο ωδείο Θεσσαλονίκης υπό την επίβλεψη μου. Είναι κάτι το οποίο το ξεκίνησα με πολύ μεράκι και με πολύ αγάπη και εισέπραξα το ίδιο και από όλους τους μαθητές που συμμετείχαν όλα αυτά τα χρόνια. Καλή ακρόαση και καλή επιτυχία στο Kapani Project.

Τις  εντυπώσεις στο πρόγραμμα του Καπάνι Project κλέβουν τα εντυπωσιακά performances  που θα απολαύσουμε. Ένα από αυτά είναι οι «Μεταλλικοί Ψίθυροι», ένα δημιούργημα του Mist. Ο καλλιτέχνης ξεκινά με χροιά ψίθυρου να διαβάζει κατ’ επανάληψη και μπερδεμένα, ερωτικούς στίχους από ποιήματα Θεσσαλονικιών ποιητριών και ποιητών, καθώς και ερωτικούς στίχους από γκράφιτι σε τοίχους διασκορπισμένους στην πόλη, χρησιμοποιώντας ένα μικρόφωνο. Το χώρο στη συνέχεια παίρνει μια εντελώς ζωντανή ψηφιακή επεξεργασία των ηχογραφημένων στίχων σε συνδυασμό με μεταλλικούς ήχους, συνθετικούς, αστικούς, βιομηχανικούς, υγρούς. Ήχοι άλλοτε αργοί κι άλλοτε γρήγοροι, σαν τα σταματημένα από τα κόκκινα φανάρια αμάξια. Ο καλλιτέχνης προς το τέλος απουσιάζει εντελώς από την performance, αυτοματοποιεί τον ήχο, αφήνει τον εξοπλισμό και πηγαίνει από την πλευρά του κοινού για να παρατηρήσει κι αυτός τη χίμαιρα που δημιούργησε ως ένα αόρατο γλυπτό.

O Mist μοιράζεται με τη Vwoman όλα εκείνα τα συναισθήματα που υπόσχεται να προκαλέσει το Permormance του σε όλους όσοι το παρακολουθήσουν.

Το Performance που θα απολαύσουμε την Κυριακή 2 Οκτωβρίου, στην Ασκητού, ξεκινά με χροιά ψίθυρου να διαβάζει κατ’ επανάληψη και μπερδεμένα, ερωτικούς στίχους από ποιήματα Θεσσαλονικιών ποιητριών και ποιητών, καθώς και ερωτικούς στίχους από γκράφιτι σε τοίχους διασκορπισμένους στην πόλη, χρησιμοποιώντας ένα μικρόφωνο. Το χώρο στη συνέχεια θα πάρει μια εντελώς ζωντανή ψηφιακή επεξεργασία των ηχογραφημένων στίχων σε συνδυασμό με μεταλλικούς ήχους με στόχο να καταδείξει την καθημερινότητα. Ποιο είναι το κυρίαρχο συναίσθημα που θέλετε να βιώσουν όσοι το παρακολουθήσουν και ποιος είναι εκείνος ο στίχος που θεωρείται ότι αντικατοπτρίζει καλύτερα το Καπάνι;

Πιστεύω γενικά -ή τουλάχιστον αυτή είναι η προσωπική μου εμπειρία- πως είναι αδύνατο για μία ή έναν καλλιτέχνη να προκαλεί ένα και μόνο συναίσθημα στο κοινό του, γιατί ενώ η λέξη «κοινό» βρίσκεται σε ενικό, αφορά σε πλήθος και επομένως σε πλήθη συναισθημάτων. Με αφορούν κυρίως τα πλήθη συναισθημάτων που δεν είναι ξεκάθαρα, αυτά μου προκαλούν και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Εξαιτίας των μυρωδιών μες στην αγορά, ίσως του Χριστιανόπουλου το «Κι από τότε κυλιέμαι από δρόμο σε δρόμο αποχτώντας πληγές κι εμπειρίες» να ταίριαζε πολύ. Πονάει όταν χώροι που συνδέεις με την παιδική σου ηλικία, όταν ενηλικιώνεσαι, έχουν κάπως αλλοιωθεί.

Η  rap μουσική σκηνή δεν θα μπορούσε να είναι απούσα από τη μεγάλη αυτή γιορτή της Θεσσαλονίκης. Ένας από τους πιο δημοφιλείς εκπροσώπους της είναι ο Tiny Jackal .Στην 24χρονη μουσική πορεία του, έχει δουλέψει με σημαντικούς καλλιτέχνες της εγχώριας hip hop σκηνής και διαφορετικών μουσικών ειδών, ενώ έχει οργανώσει και συμμετάσχει σε αμέτρητα lives ανά την Ελλάδα, με εμφανίσεις δίπλα σε εμβληματικούς καλλιτέχνες της παγκόσμιας rap.

Με αφορμή την εμφάνισή του στο Live stage της οδού Κυδωνιάτου , o Tiny Jackal, αποκαλύπτει στη Vwoman τι είναι εκείνο που θέλει να ακουστεί πιο δυνατά στο πλαίσιο του Κapani Project.

Αποτελείται ενεργό μέλος της ελληνικής rap μουσικής σκηνής από το 1998.Το τραγούδι σας «Ταξιδεύω» εξακολουθεί να γράφει ιστορία. Τι  είναι εκείνο που θα θέλατε να ακουστεί πιο έντονα κατά την εμφάνιση σας στο Live stage (Κυδωνιάτου), στο πλαίσιο του Καπάνι Project ;

Ναι, όντως! Από το 1998 έως και σήμερα, πάντα με βήματα σταθερά και μέσα σε ποιοτικά μουσικά πλαίσια(όσο περισσότερο μπορούμε). Το «ταξιδεύω» είναι ένα τραγούδι διαφορετικό από τα περισσότερα που έχω γράψει. Είναι μία άλλη οπτική γωνία. Είναι η οπτική γωνία που βλέπει τη θετική πλευρά και θέλει να αφήσει μία όμορφη νότα, ένα πλατύ χαμόγελο στον ακροατή, δείχνοντάς του πως όλα μπορεί να γίνουν καλύτερα.(Χαμογέλα όταν σε ρίχνουνε απότομα και βάλε πείσμα να σηκωθείς ξανά). Αντίθετα όμως με αυτό κι ενώ θα πρέπει να βλέπουμε τη θετική πλευρά, καλό είναι να έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά. Είναι μία περίοδος που η κοινωνίας μας κατρακυλά μανιωδώς σε μία απότομη κατηφόρα. Ο κόσμος μας έχει αναγκάσει να φωνάζουμε, να αγωνιζόμαστε ακόμα και για τα αυτονόητα, για μία στάλα ανθρωπιάς. Αυτά είναι πράγματα που θα ήθελα να ακουστούν μέσα από τη μουσική μου στη σκηνή του Kapani Project.

Info:

Kapani Project 2022

Σάββατο 1 & Κυριακή 2 Οκτωβρίου
Αγορά Καπάνι

Είσοδος ελεύθερη

Περισσότερα:

www.kapaniproject.gr

Στο Facebook: www.facebook.com/kapaniproject
Στο Instagram: www.instagram.com/kapaniproject/

Δείτε Αναλυτικά το πρόγραμμα του Kapani Project

1/10

Live stage (Κυδωνιάτου)

18:15 – 19:15 | Reggetiko Project

Οι Reggetiko Project είναι ένα μουσικό σχήμα με έδρα τη Θεσσαλονίκη που δημιουργεί εφήμερα μουσικά ψηφιδωτά με αρχαία και σύγχρονα όργανα. Ξεκινώντας το μουσικό του ταξίδι το 2012, το συγκρότημα ερμηνεύει πρωτότυπες συνθέσεις που συνδυάζουν folk, jazz και αρχαίους ήχους από την ανατολή και τη δυτική Μεσόγειο. Μέσω κινηματογραφικών αυτοσχεδιαστικών διασκευών, οι μελωδίες αφηγούνται ταξίδια ανάμεσα σε ένα σταυροδρόμι διαφορετικών πολιτισμών συνυφασμένων στο χρόνο, επαναλαμβάνοντας τη ξεχωριστή φιλοσοφία και γεωγραφία του συγκροτήματος: η μουσική ως μονοπάτι που φέρνει κοντά τους ανθρώπους.

19:30 – 20:30 | Mimis Nikolopoulos

Ο Μίμης Νικολόπουλος είναι Έλληνας συνθέτης, κιθαρίστας και μουσικός παραγωγός. Οι μουσικές του μας ταξιδεύουν σε μέρη που θέλουμε να επισκεφθούμε ή να επιστρέψουμε σε αυτά. Ξυπνά μνήμες από την ευαίσθητη παιδική ηλικία και διηγείται ιστορίες αφανών χαρακτήρων

20:45 – 21:45 | Yiname

Οι Γίναμε αποτελούνται από τον Κωστή και τον Θανασάκη, δύο νέα παιδιά που γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα θέατρο στην ιδιαίτερη πατρίδα τους, τα Γιάννενα. Η γνωριμία τους οδήγησε σε ένα ιδιαίτερο μουσικό πάντρεμα δύο φαινομενικά αταίριαστων μουσικών ειδών, του Έντεχνου με το Ραπ.

22:00 – 23:00 | Lobo 400

Μεταπηδώντας ήσυχα από την κοινωνική κριτική στο συναίσθημα, από το σύνολο στο άτομο, από το rap με τις λαϊκές  επιρροές στις ρίμες για τους εσωτερικούς του δαίμονες, ο Lobo είναι ξεκάθαρα ένας πολυδιάστατος καλλιτέχνης. Δεν φοβάται να πειραματιστεί στις μουσικές του, επιλέγει συνεργασίες με ενδιαφέρον και φροντίζει ποιοτικά τη σχέση του με το κοινό, με προσεκτικά επιλεγμένο υλικό.

23:15 – 00:15 | Tiny Jackal

Ο Tiny Jackal αποτελεί ενεργό μέλος της ελληνικής rap μουσικής σκηνής από το 1998,  με συμμετοχές σε πολλαπλά projects όπως Ε13, Ntopaz 18120 και Fullface. Το ντουέτο του όμως με τον Θανάσιμο, ως No Hard Feelings, είναι αυτό που γράφει ιστορία μέχρι και σήμερα. Στην 24χρονη μουσική πορεία του, έχει δουλέψει με σημαντικούς καλλιτέχνες της εγχώριας hip hop σκηνής και διαφορετικών μουσικών ειδών, ενώ έχει οργανώσει και συμμετάσχει σε αμέτρητα lives ανά την Ελλάδα, με εμφανίσεις δίπλα σε εμβληματικούς καλλιτέχνες της παγκόσμιας rap (M.O.P., Onyx, μέλη των Wu Tang, Masta Ace). Στο δυναμικό του μετρά 5 LP’s και πολλαπλά singles με εκατομμύρια views και streams.

00:00 – closing | ΤIKIS

Ο Κωνσταντίνος Τίκης είναι ο διευθυντής του  Kapani project & Musicshowcase of Greece, Founder της εταιρείας ARKTIK

Elena Angelidou @Alternative stage (Ασκητού)

Alternative stage (Ασκητού)

17:00 – 18:30 | Elena Angelidou

18:30 – 19:30 | Sk Disco

20:00 – 22:00 | Zanido

22:00 – 00:00 | Lex

00:00 – closing | GummiΗΖ

Hikikomori

Performances

19:30 – 20:00 | Hikikomori – Σμαρώ Πλατιώτη | (Κυδωνιάτου)

Στην Ιαπωνία, μισό εκατομμύριο άνθρωποι ζουν απομονωμένοι στα υπνοδωμάτιά τους, ανίκανοι να αντιμετωπίσουν τον έξω κόσμο. Αυτοί οι σύγχρονοι ερημίτες είναι γνωστοί ως Hikikomori. Οι Hikikomori έχουν θύελλα στο μυαλό. Επιθυμούν να βγουν έξω στoν κόσμο, να κάνουν φίλους ή να ερωτευθούν, αλλά δεν μπορούν. Νιώθουν ένα βαθύ αίσθημα ντροπής που δεν μπορούν να εργαστούν σε μια δουλειά όπως οι περισσότεροι «κανονικοί» άνθρωποι. Οι Hikikomori θεωρούν ότι οι ίδιοι δεν αξίζουν τίποτα και δεν έχουν τα προσόντα για να είναι ευτυχισμένοι. Νιώθουν ότι πρόδωσαν τις προσδοκίες των γονιών τους, ενώ είναι παγιδευμένοι σε μια εσωτερική σύγκρουση ανάμεσα στον εαυτό τους που θέλει να βγει έξω στον κόσμο και τον άλλο εαυτό τους που τους καταδικάζει συνέχεια για την αποτυχία τους να το καταφέρουν.

Σύλληψη / Σκηνική Σύνθεση: Σμαρώ Πλατιώτη /Κίνηση & ερμηνεία: Αναστασία Δίγκα

21: 00 – 21:20 | Treat/ Το κερασμα – Μαρία Ζούρου | (Βλάλη, Κρεοπωλειο)

Η δράση αναφέρεται στην τραγελαφική υπόσταση των πράξεων μιας «πληγωμένης καρδιάς» με γλαφυρά στοιχεία που αναφέρονται στην κιτς παράδοση και τις ιεροτελεστίες (μυστήρια) στην αρχαία Ελλάδα. Κύριο στοιχείο έχει την τροφή και το κέρασμα αυτής, όπως «κερνάς» την καρδιά σου στο ταίρι που ποθείς και ζητάς πίσω το αντίτιμο όταν η ένωση αυτή σπάσει. Η performer στέκεται πίσω από έναν πάγκο-τραπέζι και προετοιμάζει το “γεύμα” που θα μοιραστεί με τον κόσμο. Γύρω της υπάρχουν ποπ στοιχεία που δηλώνουν αγάπη και έρωτα (αντικείμενα, αφίσες, νέον, κορδέλες). Το τραπέζι είναι στρωμένο και πάνω του βρίσκονται σερβίτσια που σε αυτά έχει τοποθετηθεί η Καρδία, το κύριο συστατικό. (Γλυπτικό αντικείμενο.) Σαν μουσικό χαλί παίζει η αφήγηση της performer από τα λεγόμενα “καψουροτράγουδα” ενώ εκείνη είναι σιωπηλή καθ’ όλη τη διάρκεια. Μετά τη προετοιμασία των υλικών και την παγωμένη στάση που θα κρατήσει για λίγη ώρα, η δράση θα κορυφωθεί από το σπάσιμο της κύριας καρδιά και το μοίρασμα των θραυσμάτων αυτής στο κοινό.

 

 Κυριακή 2/10

Live stage (Κυδωνιάτου)

17:00 – 19:30 | Συγχρονο Ωδείο Θεσσαλονίκης

Τρία εργαστήρια του Σύγχρονου Ωδείου Θεσσαλονίκης παρουσιάζουν τη δουλειά τους στο Kapani Project.

Υπεύθυνος: Λάκης Τζήμκας

Συμμετέχουν: Ζαγουδης Βασίλης, Γρηγόρης Λαφάρας, Κικη Κριμιτζα, Γιαννης Βουτσας, Αναστασία Χαπιζάνη, Νίκος Λεβέντης, Λαυρεντζος Ανδρέας, Ζωή Μάντζου, Θανάσης Ποσονίδης, Δημήτρης Στεφάνου

 

19:45 – 20:45 | Transparent Man

O Transparent Man είναι το solo project του Σταύρου Παπαδόπουλου, μουσικού με βάση τη Θεσσαλονίκη. Ένα βαθιά προσωπικό project που το χαρακτηρίζει  ο  συνδυασμός ατμοσφαιρικών και ηλεκτρονικών ηχοτοπίων, κιθαριστικών μελωδιών και ευρηματικών ρυθμών. Βρίσκεται σε διαρκή αναζήτηση εκείνων των ήχων που θα τον βοηθήσουν να δημιουργήσει ένα μουσικό πλέγμα για να ντύσει και να αγκαλιάσει κάθε μορφής συναίσθημα. Αναμνήσεις, εμπειρίες πόνου, μοναξιάς, χαράς και συντροφικότητας, παράγουν ένα  σύνολο μουσικών αντιθέσεων που αποτυπώνεται στην δουλειά του

 

21:00 – 22:00 | Bailemos

Bailemos σημαίνει «ας χορέψουμε»! Οι Bailemos είναι ένα 8μελές μουσικό συγκρότημα από τη Θεσσαλονίκη. Η μουσική τους συνδυάζει στοιχεία από πολλά είδη, με κεντρικό πυρήνα τη reggae και τη ska. Επί σκηνής, φωνές και πνευστά συνδυάζονται με τρελούς ρυθμούς εκπέμποντας μια ενέργεια που διαχέεται και μετατρέπεται σε χορό. Ο στίχος τους κοινωνικός , σατιρικός αλλά και πολιτικός διακατέχεται από αντιπολεμικά και αντιρατσιστικά χαρακτηριστικά.

 

22:15 – 23:15 | Terrõne

O Χρήστος Καλαϊτζόπουλος, γνωστός και ως Terrõne, ξεκινά το μουσικό του ταξίδι στην ηλικία των 13, όπου φοιτά στο Μουσικό Σχολείο της Πτολεμαϊδας. Από το 2011, σπουδάζει στο τμήμα Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, όπου και γίνεται μέλος του τομέα Σύνθεσης Σύγχρονης Μουσικής. Ως ένα από τα αρχικά μέλη του συγκροτήματος Koza Mostra μεταξύ 2011 και 2014, κάνει tour σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ λαμβάνει μέρος στη Eurovision του 2013 στο Μάλμο της Σουηδίας, ως μέλος του συγκροτήματος. Ταυτόχρονα, συνθέτει μουσική για χοροθέατρo, θέατρο νέων, πειραματική μουσική, ορχήστρες, σύγχρονες συνθέσεις και tapes.

 

23:30 – 00:30 | Blend Mishkin & Big Shine

Big Shine:  Ο Big Shine, κατά κόσμον Δημήτρης Καράνος, είναι ένας ταλαντούχος Hip-Hop/Reggae/Dub MC-Performer, γεννημένος στη Θεσσαλονίκη στα τέλη της δεκαετίας του ‘80. Είναι ιδρυτικό μέλος των “Skg’s Dub Alliance”, μαζί με τον Digital Monk (Composer-Producer), και της κολλεκτίβας “Reggaewise” (ATH), καθώς και της ομώνυμης μπάντας που φέρει το όνομα “Big Shine & The Riddim Yard” (SKG). Μετρώντας πάνω από 10 χρόνια στη μουσική βιομηχανία και έχοντας στο ενεργητικό του αναρίθμητες ζωντανές εμφανίσεις, εντός κι εκτός συνόρων, ο Big Shine συγκαταλέγεται επάξια στους καλλιτέχνες που μπορούν να ταρακουνήσουν το κοινό τους και όχι μόνο.

Blend Mishkin: Παραγωγός, DJ και μουσικός, ο Blend Mishkin έχει δουλέψει με πολλούς καλλιτέχνες από τον χώρο της reggae, της dancehall και της hip hop σκηνής, ενώ εξίσου σημαντικά είναι και τα remixes που έχει επιμεληθεί για μπάντες και καλλιτέχνες. Οι δουλειές του έχουν τύχει εξαιρετικών κριτικών σε δημοφιλή διεθνή ραδιοφωνικά shows). H δισκογραφία του περιλαμβάνει έναν μακρύ κατάλογο με περισσότερα από 54 singles και 14 albums. Οι Roots Evolution είναι το μουσικό σχήμα που συνοδεύει τον Blend Mishkin στις περιοδείες του με στόχο να μεταφράσει τις συνθέσεις των albums του, δίνοντάς τους νέα πνοή και ενέργεια. Η μουσική του Blend αποδομείται και επαναπροσδιορίζεται, με κύριο άξονα το dub ως διαδικασία “live remixing”, δημιουργώντας μια χορευτική αλλά και spiritual συγχρόνως ατμόσφαιρα.

00:30 – closing | Κoki (Dj set)

 

Alternative stage (Ασκητού)

17:00 – 18:30 | Paveza

18:30 – 20:00 | Roubi Roubi Roubi

20:30 – 21:30 | Tall F.

21-30 – 22:30 | Nausicaä

22:30 – 00:30 | Marc Schneider 

00:30 – closing | Jaymod

 

Performances

20:00 – 20:30 | Μαριάννα Ράντου & Ηλέκτρα Σκορδά – Οι Κόρες | (Κυδωνιάτου με Ασκητού)

Η πειραματική ομάδα θεάτρου Από τον Πέμπτο στίχο κιόλας Φάλτσοι δημιουργήθηκε το 2013 από τον Γιάννη Διδασκάλου (σκηνοθέτη της οµάδας). Πήρε το όνοµά της από µία σηµείωση του Γιώργου Σεφέρη που αναφέρεται στο ποίημα Ερωτικός Λόγος, το οποίο χαρακτήρισε “από τον πέµπτο στίχο κιόλας φάλτσο”. Τον Μάιο του 2022 παρουσίασε την παράσταση Οι Κόρες στο Φεστιβάλ Νέων Καλλιτεχνών στο Τρένο στο Ρουφ στην Αθήνα και στη συνέχεια σε διάφορα θέατρα ανά την Ελλάδα. Στο Kapani Project οι Κόρες επιστρέφουν, για μια performance αληθινά ξεχωριστή.

 

21:00 – 23:00 | Μεταλλικοί Ψίθυροι – Mist | (Ασκητού)

Ο καλλιτέχνης ξεκινά με χροιά ψίθυρου να διαβάζει κατ’ επανάληψη και μπερδεμένα, ερωτικούς στίχους από ποιήματα Θεσσαλονικιών ποιητριών και ποιητών, καθώς και ερωτικούς στίχους από γκράφιτι σε τοίχους διασκορπισμένους στην πόλη, χρησιμοποιώντας ένα μικρόφωνο. Τον χώρο στη συνέχεια παίρνει μια εντελώς ζωντανή ψηφιακή επεξεργασία των ηχογραφημένων στίχων σε συνδυασμό με μεταλλικούς ήχους, συνθετικούς, αστικούς, βιομηχανικούς, υγρούς. Ήχοι άλλοτε αργοί κι άλλοτε γρήγοροι, σαν τα σταματημένα από τα κόκκινα φανάρια αμάξια. Ο καλλιτέχνης προς το τέλος απουσιάζει εντελώς από την performance, αυτοματοποιεί τον ήχο, αφήνει τον εξοπλισμό και πηγαίνει από την πλευρά του κοινού για να παρατηρήσει κι αυτός τη χίμαιρα που δημιούργησε ως ένα αόρατο γλυπτό. Ο ρόλος του καλλιτέχνη είναι μόνο ενός μαέστρου των αστικών ήχων και του ερωτισμού τους, που και στο τέλος ακόμη, η μηχανή ως πλέον αυτόνομη, δεν τον χρειάζεται άλλο. Η performance δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο στόχο, παρά μόνο να καταδείξει την καθημερινότητά μας με τέτοιο τρόπο ώστε να έρχεται αντιμέτωπο το κοινό μαζί της στην πιο υπερβολική εκδοχή της. Δεν είναι σκοπός της performance ή του καλλιτέχνη να πάρει θέση υπέρ ή κατά ως μια αυθεντία, ως ένας διδάσκαλος των ηθών, παρά να καταδείξει και να αφήσει το κοινό να αποφασίσει πώς αυτό επιθυμεί να τοποθετείται μέσα σε αυτό το ηχοτοπίο που θα του είναι τόσο γνώριμο και οικείο.