Η αγαπημένη ηθοποιός, με αφορμή την παράσταση «Terror» στην οποία πρωταγωνιστεί μοιράζεται με τη Vwoman τις αναμνήσεις της, τα συναισθήματά της για τον αγώνα που έδωσε ώστε να κερδίσει το δώρο της μητρότητας, αλλά και τις σκέψεις της για το πόσο εύκολο είναι τελικά να αποδοθεί δικαιοσύνη.

Της Σοφίας Αποστολίδου

Είναι κάποιοι άνθρωποι που διαθέτουν το σπάνιο χάρισμα της φυσικής γλυκύτητας. Ένας από τους ανθρώπους αυτούς είναι η Μαρίνα Ασλάνογλου, που έχει έναν μοναδικό τρόπο να σε κάνει να νιώθεις μαζί της μία πρωτόγνωρη οικειότητα, τόσο έντονη που κατά τη διάρκεια της συζήτησης αισθάνεσαι πως έχεις απέναντι σου ένα αγαπημένο πρόσωπο. Η αγαπημένη ηθοποιός, με αφορμή το συγκλονιστικό δικαστικό θρίλερ «Terror» στο οποίο πρωταγωνιστεί, μίλησε για τον γιο της και τον αγώνα που έδωσε για να κατακτήσει τη μητρότητα. Εκμυστηρεύτηκε τη συμβουλή που της έδωσε ο σύζυγός της – και γνωστός δικηγόρος – για τον ρόλο της εισαγγελέως και μοιράστηκε με τη Vwoman όλα εκείνα που αγαπά στη Θεσσαλονίκη.

Εκτός από το θέατρο, αγαπάτε πολύ και τη μουσική, καθώς πέραν των σπουδών σας στην υποκριτική τέχνη έχετε πραγματοποιήσει σπουδές και στο πιάνο.

Έχω κάνει και πιάνο. Έχω κάνει και κιθάρα. Και γαλλικά και όλα όσα κάνει ένα μικρό κοριτσάκι στην προσπάθειά του να ανακαλύψει τι του αρέσει πραγματικά. Για ένα πράγμα ωστόσο ήμουν σίγουρη ότι ήθελα να γίνω, ηθοποιός.

Και οι σπουδές στην ψυχολογία πώς προέκυψαν;

Όταν ήμαστε μικροί, οι γονείς μας δεν δίνουν και πολύ μεγάλη σημασία σε αυτά που τους λέμε ότι θέλουμε να κάνουμε και πιστεύουν ότι είναι κάτι που λέμε εκείνη τη στιγμή και όταν μεγαλώσουμε θα μας περάσει. Αυτό πίστευαν και οι γονείς μου όταν τους έλεγα ότι θέλω να γίνω ηθοποιός. Έτσι, επειδή ήθελα να τους ευχαριστήσω, αποφάσισα να τους κάνω το χατίρι και να κάνω αυτό το κλασικό που λένε οι περισσότεροι γονείς, να πάρω ένα χαρτί στο χέρι μου για να έχω μια ασφάλεια. Έτσι βρέθηκα να σπουδάζω ψυχολογία. Παράλληλα, με τις σπουδές μου όμως ήμουν και σε μία θεατρική ομάδα. Όταν λοιπόν ήρθε ο πατέρας μου να με δει, μου είπε «Καταλαβαίνω ότι αυτό είναι το όνειρο σου και το θέλεις πραγματικά και είμαι δίπλα σου». Αυτή ήταν για εμένα μια πάρα πολύ σημαντική στιγμή, γιατί πάντα τα παιδιά θέλουν τη στήριξη των γονιών τους. Και ειδικά σε ένα τόσο μεταβατικό στάδιο και σε ένα τόσο δύσκολο επάγγελμα όπως είναι το δικό μας που από την αρχή ξέρουμε ότι υπάρχει έντονος ανταγωνισμός και ανεργία, καθώς ουσιαστικά κάθε συνεργασία που κάνουμε κρατάει στην ουσία τρεις έως έξι μήνες, γιατί υπάρχουν σεζόν και ένα σήριαλ ή ένα θεατρικό έργο ανεβαίνει για μία σεζόν. Οπότε κάθε τρεις μήνες θα πρέπει ένας ηθοποιός να αναζητά δουλειά.

Παρόλες τις δυσκολίες που αντικειμενικά υπάρχουν, αντιλαμβάνομαι πόσο πολύ αγαπάτε το επάγγελμά σας. Τι αγαπάτε περισσότερο σε αυτό;

Δεν την αγαπώ απλά, τη λατρεύω τη δουλειά μου. Αγαπώ πάρα πολύ το ότι μέσα σε τρία δευτερόλεπτα από τη στιγμή που είμαι στην κουίντα μέχρι να βγω στη σκηνή, να αφήσω πίσω μου ότι με βαραίνει, ότι με αγχώνει, ότι «κουβαλάω» όλη μέρα και γίνομαι ένας άλλος άνθρωπος που μιλάει διαφορετικά, σκέφτεται διαφορετικά, περπατάει διαφορετικά και έχει μία τελείως διαφορετική ιδιοσυγκρασία από εμένα. Αυτό για εμένα είναι κάτι το ψυχοθεραπευτικό που έχει τη δύναμη να με απογειώνει. Είναι κάτι που με κάνει να αισθάνομαι ελεύθερη. Είναι πολύ σημαντικό να κάνεις μία δουλειά που σε κάνει ευτυχισμένη και θέλεις να πηγαίνεις σε αυτήν.

Στην Θεσσαλονίκη θα σας απολαύσουμε στο καθηλωτικό δικαστικό θρίλερ «Terror». Πρόκειται ουσιαστικά για ένα διαδραστικό έργο στο πλαίσιο του οποίου όλοι οι  θεατές παίζουμε το ρόλο του ενόρκου, καθώς καλούνται να δώσουν την ετυμηγορία στη δίκη που παρακολουθήσαμε. Ποιο ήταν το σχόλιο του συζύγου σας, που είναι o γνωστός δικηγόρος Δήμος Πέππας, για τον ρόλο σας ως εισαγγελέας Νέλσον την οποία υποδύεστε;

To « Terror» είναι μία παράσταση την οποία τόσο εγώ όσο και οι υπόλοιποι συντελεστές της, χαιρόμαστε πραγματικά που συμμετέχουμε. Είναι ένα έργο που μου κίνησε από τη αρχή το ενδιαφέρον και όχι μόνο γιατί ο σύζυγός μου είναι δικηγόρος. Πρόκειται για τη δίκη ενός πιλότου, ο οποίος παρά τις διαταγές των ανωτέρων του, αποφασίζει να καταρρίψει ένα αεροπλάνο με 164 επιβαίνοντες που είναι σε καθεστώς ομηρίας, προκειμένου να μην το ρίξουν οι αεροπειρατές στο γήπεδο Allianz Arena στο οποίο βρίσκονται 70.000 θεατές. Έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον ότι το κοινό είναι οι ένορκοι, είναι εκείνοι που ψηφίζουν και βγάζουν την ετυμηγορία της δίκης αυτής. Ο σύζυγός μου είναι η πρώτη φορά που διάβασε θεατρικό έργο και μου είπε ότι θα ήθελε πολύ, αν υπήρχε αυτή η δίκη κανονικά να συμμετείχε ως δικηγόρος.

Είναι σίγουρα πολύ δύσκολο να αποφασίσει κανείς τι είναι σωστό και τι είναι λάθος σε μία τέτοια περίπτωση, καθώς τα ηθικά διλήμματα είναι πολλά.

Η απόφαση για το αν είναι τελικά ο πιλότος αθώος ή ένοχος είναι μία δύσκολη απόφαση, καθώς τίθενται πολλά και σημαντικά διλήμματα. Όπως: Τι είναι τελικά η ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Αν μπορούμε να βάλουμε σε μία ζυγαριά  τις ανθρώπινες ζωές, υπό την έννοια αν πρέπει να θυσιαστούν οι «λίγοι» άνθρωποι που ήταν μέσα στο αεροπλάνο για να σωθούν οι 70.000 που ήταν στο γήπεδο. Υπάρχουν και επιμέρους ερωτήματα που προκύπτουν, όπως αν έπρεπε να έχουν γίνει άλλες ενέργειες. Για παράδειγμα, ως εισαγγελέας, θέτω το ερώτημα αν υπήρχε ο χρόνος να εκκενωθεί το στάδιο. Υπάρχει επίσης το ερώτημα αν θα μπορούσε ο πιλότος του επιβατικού αεροσκάφους να κάνει κάτι διαφορετικό.

Τελικά ο κατηγορούμενος πιλότος είναι αθώος ή ένοχος; Εσείς ως εισαγγελέας υποστηρίζεται τη καταδίκη του, τι αποφασίζει όμως κυρίως το κοινό και πόσο συχνά αλλάζει την ετυμηγορία του;

Για εμένα ως εισαγγελέας τα πράγματα είναι απλά. Υποστηρίζω ότι εφόσον ο κατηγορούμενος δεν υπάκουσε στις εντολές των ανωτέρων του είναι ένοχος. Μάλιστα, τονίζω στην αγόρευση μου ότι πάνω από όλα είναι η ανθρώπινη αξιοπρέπεια και εφόσον οι εντολές που έλαβε ο πιλότος ήταν να μην καταρριφθεί το αεροσκάφος και εκείνος το κατέρριψε, είναι  ξεκάθαρα ένοχος. Δεν μπορεί να παίρνει ο καθένας τον νόμο στα χέρια του. Δεν μπορεί ο καθένας είτε είναι αστυνομικός, είτε στρατιωτικός, είτε πιλότος να δρα όπως εκείνος κρίνει και να αγνοεί τις εντολές που έλαβε. Ωστόσο, πρέπει να σας πω ότι συνήθως είναι αθωωτική η απόφαση για τον κατηγορούμενο, γιατί είναι δύσκολο για το κοινό να τον καταδικάσει όταν η ποινή που αντιμετωπίζει είναι η ισόβια κάθειρξη. Παρόλα αυτά υπάρχουν άνθρωποι που συμφωνούν με την εισαγγελέα και θεωρούν ότι εφόσον δεν υπάκουσε στις εντολές των ανωτέρων του, είναι ένοχος. Εκείνο που έχει μεγάλο ενδιαφέρον είναι ότι υπάρχουν ζευγάρια ή παρέες που ο ένας ψηφίζει αθώος και ο άλλος ένοχος. Όπως ότι και το ίδιο άτομο μέσα στην παράσταση πολλές φορές αλλάζει γνώμη. Στην αρχή λέει σίγουρα αθώος και μετά αμφιταλαντεύεται αν είναι αθώος ή ένοχος.

Ποιο είναι εκείνο το στοιχείο του «Τerror» που αγαπάτε περισσότερο;

Εκείνο που με έκανε να θέλω να δουλέψω πάνω σε αυτό το έργο είναι ο τρόπος που πρέπει να πείσω το κοινό με τα επιχειρήματα που θα παρουσιάσω ότι ο κατηγορούμενος είναι ένοχος. Υποδύομαι την εισαγγελέα και οι ένορκοι είναι οι θεατές. Επομένως, πρέπει να κοιτάω και να απευθύνομαι συνέχεια απευθείας στο κοινό. Η άμεση επαφή με τους θεατές δεν είναι εύκολο πράγμα. Οι ηθοποιοί συνήθως δεν κοιτάμε κάτω προς το κοινό για να μην νιώσουμε το πόσο εκτεθειμένοι είμαστε στην πραγματικότητα. Όμως, μέσα από αυτόν το ρόλο έπρεπε να σπάσω αυτή τη λεπτή κλωστή και να περάσω και το λόγο μου και την παρουσία μου και την αύρα μου στο κοινό, για να τους πείσω. Το ιδιαίτερο που έχει αυτή η παράσταση είναι ότι το κοινό μιλάει συνέχεια, υπό την έννοια ότι σχολιάζει τα όσα γίνονται. Και αυτό συμβαίνει γιατί οι θεατές είναι μέρος της παράστασης, είναι οι ένορκοι που θα κληθούν μετά την ολοκλήρωση της δίκης να ψηφίσουν αν ο κατηγορούμενος είναι αθώος ή ένοχος. Στο τέλος, οι ψήφοι μετρούνται κανονικά από τον πρόεδρο και ανακοινώνεται το αποτέλεσμα με τον ίδιο τρόπο που συμβαίνει σε μία κανονική δίκη. Και οι θεατές αντιδρούν όπως σε μία πραγματική δίκη. Πολλές φορές χειροκροτούν όταν ο πιλότος αθωώνεται. Εκείνο που με χαροποιεί επίσης, είναι ότι μετά από τόσα χρόνια που είχα κάνει το «Μεγάλο μας Τσίρκο», επιστρέφω και πάλι στη Θεσσαλονίκη που τόσο αγαπώ.

Τί αγαπάτε περισσότερο στη Θεσσαλονίκη;

Η χαρά μου είναι τεράστια που ανεβαίνω στη Θεσσαλονίκη. Μου αρέσει να περπατάω στην παραλία της πόλης. Μου αρέσουν οι άνθρωποι της Θεσσαλονίκης. Απολαμβάνω επίσης το υπέροχο φαγητό. Η Θεσσαλονίκη έχει μία υπέροχη αύρα και μία μοναδική αισθητική. Είναι μια πόλη ζωντανή από το πρωί ως το βράδυ.

Σε λίγες μέρες θα γιορτάσετε ως μανούλα τη γιορτή της μητέρας. Είστε μία από τις μανούλες που δώσατε δύναμη και σε άλλες γυναίκες καθώς μιλήσατε για τις δυσκολίες που είχατε να φέρετε στον κόσμο τον γιο σας. Τι θα λέγατε στις γυναίκες που βρίσκονται σε διαδικασία προσπαθειών για να γίνουν μανούλες για να τις δώσετε δύναμη;

Θα έλεγα στις γυναίκες να μην απογοητεύονται. Θα έλεγα ότι είναι δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο και ότι η μητρότητα δεν έχει ηλικία. Είναι απαράδεκτο να λένε στις γυναίκες  ότι είναι μεγάλες να κάνουν παιδί. Και το θέμα της ηλικίας στην μητρότητα είναι δυστυχώς ένα ταμπού που υπάρχει στην Ελληνική κοινωνία. Γι΄ αυτό ακριβώς επέλεξα να μιλήσω ανοιχτά. Η μητρότητα είναι ό,τι πιο σημαντικό έχω κάνει στη ζωή μου. Πρόκειται για  έναν προσωπικό αγώνα της κάθε γυναίκας. Γιατί μπορεί η γυναίκα να έχει ανθρώπους δίπλα της, αλλά στην ουσία είναι μόνη. Εκείνο που θα έλεγα στις γυναίκες που προσπαθούν να γίνουν μητέρες είναι να μην το βάλουν κάτω. Και εγώ μπορεί κατά τη διάρκεια της προσπάθειας να έχω στεναχωρηθεί, μπορεί να έχω πληγωθεί, αλλά δεν το έβαλα ποτέ κάτω. Και έτσι έγινα μαμά στα 40. Και είμαι πολύ περήφανη γι΄αυτό. Έχω ένα υπέροχο πλάσμα, τον γιο μου που πάλεψα πολύ για να το έχω στη ζωή μου και χαίρομαι πολύ γι΄αυτό. Για εμένα είναι ό,τι σημαντικό να ακούω το γέλιο του και την φωνούλα του κάθε πρωί.

INFO:

TERROR / Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη.

Θέατρο Εταιρία Μακεδονικών Σπουδών
Εθνικής Αμύνης 2

Από Παρασκευή 6 έως και Κυριακή 8 Μαΐου 
Ημέρες και ώρες παράστασης: Παρασκευή & Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00

Εισιτήρια
Τιμές εισιτηρίων: 15 € και 8€ μειωμένο  (φοιτητικό, άνεργοι, ΑΜΕΑ)

Ομαδικό Εισιτήριο: Για κρατήσεις άνω των 10 ατόμων. Απαραίτητη η προαγορά των εισιτηρίων κατόπιν τηλεφωνικής κράτησης Δευτέρα με Παρασκευή, πρωινές ώρες, στο τηλέφωνο 2315 200012

Προπώληση εισιτηρίων
Ταμεία ΚΘΒΕ και στο  viva.gr

Πληροφορίες: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος | www.ntng.gr |Τ. 2315 200 200

Ταυτότητα:
Σκηνοθεσία: Γιώργος Οικονόμου
Μετάφραση: Ευαγγελία A. Νάνου
Διασκευή: Μιρέλλα Παπαοικονόμου
Σκηνογραφία: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Κοστούμια: Νίκος Χαρλαύτης
Φωτισμοί: Βαγγέλης Μούντριχας
SoundDesigner: Βασίλης Κορρές & Χρήστος Τριανταφύλλου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Αντώνης Αντωνάκος
Οργάνωσης Παραγωγής: Αλεξάνδρα Ξυδά
Φωτογραφίες: Εβίτα Σκουρλέτη
Οπτική Ταυτότητα: Saint of Athens

Διανομή:
Κα Νέλσον– εισαγγελέας: Μαρίνα Ασλάνογλου
Πρόεδρος Δικαστηρίου: Βασίλης Παλαιολόγος
Μπίγκλερ– συνήγορος Υπεράσπισης: Μιχάλης Αλικάκος
Λαρς Κοχ– κατηγορούμενος: Γιώργος Σπάνιας
Λάουτερμπαχ – μάρτυρας Υπεράσπισης: Δημήτρης Λιόλιος
Μάιζερ– μάρτυρας κατηγορίας: Βιργινία Ταμπαροπούλου

Το έργο «TERROR»του Φέρντιναντ φον Σίραχ κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Ηριδανός» σε μετάφραση Ευαγγελίας Α. Νάνου με τον τίτλο «Στον αστερισμό του τρόμου».