Η CEO, υπεύθυνη εμπορικής επέκτασης του ομίλου Plaisir  και πρόεδρος του «ΜΕΑΣ Τρίτων»  μοιράζεται τις σκέψεις της με τη Vwoman

Της Σοφίας Αποστολίδου

Η Χριστίνα Καραμίχου είναι μια γυναίκα που σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή με την ευγένεια, τον δυναμισμό και τη μαχητικότητά της. Το ότι αγαπά τη δουλειά της με πάθος, γίνεται αντιληπτό αμέσως. Για την Ceo του ομίλου Plaisir η φιλοξενία είναι «ηθικό της χρέος». Είναι μία από τις πλέον διακεκριμένες επιχειρηματίες και στον χώρο της φιλοξενίας και δεν είναι τυχαίο που την αποκαλούν «η πιο γλυκιά» οικοδέσποινα της Θεσσαλονίκης». Στοχεύει μέσω του θεσμού της φιλοξενίας, αλλά και των «γλυκών» γεύσεων που μας προσφέρει καθημερινά, να αναδείξει την πόλη μας σε έναν γαστρονομικό προορισμό.
Ούσα πετυχημένη επιχειρηματίας στον χώρο, η Χριστίνα Καραμίχου, δε θα μπορούσε να μη αναφερθεί στον σφοδρό τρόπο με τον οποίο η πανδημία έπληξε το χώρο της εστίασης και της φιλοξενίας, υπερτονίζοντας το γεγονός πως η υγειονομική κρίση έπληξε εντονότερα τις γυναίκες επιχειρηματίες, καθώς δυστυχώς, όπως αναφέρει, οι έμφυλες διακρίσεις εξακολουθούν και υφίστανται. Ωστόσο φύσιν αισιόδοξος άνθρωπος, έκανε τις δυσκολίες ευκαιρίες και ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία. Η πιο «γλυκιά» στιγμή της ημέρας της είναι η βόλτα στην παραλία της Θεσσαλονίκης, ενώ εκείνο που αγαπά πιο πολύ στην πόλη μας είναι ο «Μαραθώνιος» του οποίο αποτελεί ενεργό κομμάτι, καθώς είναι η πρόεδρος του «ΜΕΑΣ Τρίτων» -του συλλόγου που έχει την ευθύνη για τη διοργάνωση του διεθνούς μαραθωνίου «Μέγας Αλέξανδρος» και του  Διεθνούς Νυχτερινού Ημιμαραθωνίου Θεσσαλονίκης.

Ποια είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που κληθήκατε να αντιμετωπίσετε κατά τη διάρκεια της πανδημίας και πως καταφέρατε να την κάμψετε;

Ο κλάδος της εστίασης και της φιλοξενίας ήταν στην πρώτη γραμμή των επιπτώσεων της πανδημίας. Όλοι οι επιχειρηματίες του κλάδου επλήγησαν σημαντικά, αλλά το πλήγμα ήταν ακόμα εντονότερο για τις γυναίκες επιχειρηματίες. Οι έμφυλες διακρίσεις δυστυχώς εξακολουθούν και υφίστανται. Οι γυναίκες επιχειρηματίες δέχτηκαν διπλό πλήγμα, καθώς ήταν πλήρως επιφορτισμένες με την επιμέλεια και τη φροντίδα του σπιτιού.
Ως γυναίκα επιχειρηματίας, έπρεπε ευέλικτα να υιοθετήσω τις μόνιμες αλλαγές και κυρίως στις υβριδικές εργασίες, που έγιναν μέρος της καθημερινότητας μου .
Για την επόμενη μέρα θα ήθελα ο κόσμος να έχει λιγότερους αποκλεισμούς .
Μια πανδημία ήταν αρκετή τελικά για να αλλάξει όλος ο κόσμος και όσα θεωρούσαμε δεδομένα . Και ίσως να βρισκόμαστε όλοι μας ακόμη στην …. «αρχή των εξελίξεων.»

Υπάρχει κάτι που κερδίσατε μέσα από την υγειονομική κρίση και την πανδημία;

Κάθε μεγάλη κρίση γεννά και ευκαιρίες. Ευκαιρίες προσωπικές και επαγγελματικές.
Σε προσωπικό επίπεδο, επανεξέτασα τις προτεραιότητες της ζωής μου σε ότι οικοδόμησα επαγγελματικά και κοινωνικά και πλέον τις έχω θέσει σε άλλη τροχιά.
Η καραντίνα μου έδωσε την ευκαιρία να εκτιμήσω πόσο σημαντικό είναι να « ξαποσταίνουμε » κάνοντας παράλληλα μια «βουτιά μέσα μας».Αυτό βέβαια που με εντυπωσίασε θετικά ήταν ότι οι άνθρωποι μέσω των digital διαδρομών χωρίς δευτέρες σκέψεις και απρόσκοπτα ήρθαμε ακόμη πιο κοντά και σε βάθος.
Το κομμάτι της digital επικοινωνίας συνέβαλε θετικά και στη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων.
Με χαροποίησε ιδιαίτερα το γεγονός πως στο πλαίσιο της εταιρικής υπευθυνότητάς τους οι επιχειρήσεις είχαν στην ατζέντα τους την αλληλεγγύη και τις συνεργασίες με φορείς του δημοσίου.
Είναι απολύτως βέβαιο ότι θα χρειαστεί πολύς χρόνος για να επιστρέψουμε σε μια κατάσταση πιο κοντά σε αυτό που έχουμε στο μυαλό μας ως «κανονικότητα», αλλά είμαι αισιόδοξη πως με σκληρή και μεθοδική δουλειά θα τα καταφέρουμε.

Το όνομά σας είναι συνυφασμένο με τη φιλοξενία, καθώς επιχειρείτε με επιτυχία και στον συγκεκριμένο κλάδο. Τι είναι εκείνο που μένει αξέχαστο από την Ελληνική Φιλοξενία και ποια είναι η γεύση που συνοδεύει τις αναμνήσεις των “υψηλών” φιλοξενουμένων σας;

Για μένα η φιλοξενία είναι η αναφορά στην περιποίηση και στην φροντίδα .
Είναι «θεσμός» να υποδέχομαι και να περιποιούμαι τους επισκέπτες. Η φιλοξενία είναι κάτι που θεωρώ ηθικό χρέος μου και κανόνας με τιμή και σεβασμό προς όλους. Η καλή φιλοξενία αποτελεί τη βέλτιστη διαφήμιση για την πόλη και τη χώρα μας.

Τι αγαπάτε περισσότερο στην δουλειά σας;

Αγαπώ τη δουλειά μου πραγματικά με πάθος. Βλέπω την εργασία μου ως μέσο προσφοράς. Μέσω της φιλοξενίας μπορούμε να προβάλουμε τη χώρα μας με τον βέλτιστο τρόπο. Και η φιλοξενία είναι συνυφασμένη με την εστίαση. Ένα νόστιμο γλυκό, μια ξεχωριστή γεύση, δημιουργούν στους επισκέπτες της χώρας μας, μία ξεχωριστή ανάμνηση που θα θυμούνται για πάντα. Η Θεσσαλονίκη είναι και πρέπει να αναδειχτεί ως γαστρονομικός προορισμός και εργαζόμαστε προς αυτή τη κατεύθυνση. Με χαροποιεί επίσης πολύ όταν ακούω πως για τον κόσμο τα plaisir είναι το στέκι τους. Είναι ο χώρος που θα επισκεφτούν με αγαπημένα πρόσωπα για να απολαύσουν ένα νόστιμο γλυκό. Συχνά μου λένε πως τα plaisir είναι η μοντέρνα εκδοχή των παλιών και αγαπημένων ζαχαροπλαστείων, εκείνων που οι παρέες έβγαιναν για να «φάνε μία πάστα».

Εσείς βάζετε κάθε μέρα γλύκα στη ζωή μας. Για εσάς , όμως, ποια είναι η πιο γλυκιά στιγμή της ημέρας;

Έχουμε την πολυτέλεια να ζούμε σε μία από τις πιο όμορφες πόλεις του κόσμου. Λατρεύω τη Θεσσαλονίκη. Ένας περίπατος στην παραλία της πόλης στο τέλος της ημέρας είναι το mindfulness της ψυχολογίας μου για ανασύνταξη σκέψεων και δυνάμεων.